Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Nya glaskollektionen ska vända försäljningen

Publicerat fredag 15 augusti 2003 kl 17.50
Under fredagen presenterade Orrefors Kosta Boda försäljningsnyheterna som är tänkta att få försäljningen att gå uppåt igen.
I början av veckan blev 109 anställda på Orrefors Kosta Boda uppsagda sedan företaget tappat mycket av sin försäljning de senaste åren. På fredagen presenterades Kosta Bodas höstkollektion som ska få försäljningen att vända uppåt igen. Och nu ska de båda varumärkena Orrefors och Kosta Boda bli tydligare. Och glaskoncernen hoppas att en tydligare profilering ska öka försäljningen. Tanken är att Kosta Boda ska stå för färg och fri form och Orrefors för elegans och renhet.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.