Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Växjö

BSR har framgångar mitt i krisen

Publicerat onsdag 8 april 2009 kl 14.15
1 av 2
Utveckling av nya produkter är nyckeln till framgång i krisen, enligt Magnus Skeppstedt på BSR. Foto: David Spånberger/SR Kronoberg
2 av 2
Magnus Skeppstedt säger att mars 2009 blev den fjärde bästa månaden hittills i företagets historia. Foto: David Spånberger/SR Kronoberg

Att det är kris på vissa företag, har väl inte undgått någon, men faktum är att det samtidigt finns företag det går bra för. Ett av dem är BSR i Växjö, ett företag med 24 anställda som utvecklar och säljer trimning och etanolkonvertering av bilar.

– Ja, efter att ha känt en liten nedgång under hösten blev mars den bästa marsmånaden någonsin, så vi ser ljust på den närmsta framtiden, säger BSR:s exportchef Magnus Skeppstedt.

Utvecklingen av nya produkter tror Magnus Skeppstedt är en viktig del av framgången och han säger också att företaget har en platt organisation med öppna möten där alla får komma till tals med sina idéer, vilket i förlängningen leder till nya produkter.

Men vad har du då för råd till andra företag? Hur ska man göra för att lyckas?

– Det gäller ju först att ha en bra produkt och sedan att man anpassar sig efter vad kunden vill ha.

Vad är en bra produkt då?

– Någonting som folk frågar efter, svarar Magnus Skeppstedt.

David Spånberger
nyheter.kronoberg@sr.se

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".