Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumenter luras in i avtal

Publicerat måndag 14 februari 2005 kl 06.53

Telefonförsäljare lurar in konsumenter i avtal genom att säga att de erbjuder information. Många som blir uppringda ingår avtal direkt via telefonen - ibland utan att veta om det.

På Konsumentverket säger man att den här metoden är mycket vanligt förekommande.

En av de som känner sig lurad är Cecilia Caspari från Växjö som efter att ha blivit uppringd av Tele 2, helt plötsligt var kund - trots att hon aldrig tackat ja. Och det tog två månader för henne att få tillbaka sin gamla operatör.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".