Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Kritik mot bredbandsbolaget Net at Once

Publicerat måndag 21 februari 2005 kl 06.47

Bredbandsbolaget Net at Once får omfattande kritik för sin abonnemangsavtal. Avtalen innehåller rena felaktigheter, enligt konsumentrådgivaren Margith Lydigh.

Margith Lydigh är konsumentrådgivare i Uppvidinge kommun. Hon har varit i kontakt med flera upprörda kunder.

Net at Once begär bland annat skriftliga uppsägningar av avtal, något som är helt fel enligt flera fall i Marknadsdomstolen.

Konsumentverket har tittat på Net at Once abonnemangsavtal och håller med om kritiken, enligt Margith Lydigh.

Net at Once svarar att om företaget har gjort något fel rent juridiskt, så kommer man att ändra det i framtiden.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".