Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kunder fast hos Telia i flera år för att få ut stormersättning

Publicerat tisdag 22 februari 2005 kl 07.12

I upp till tre år måste de stormdrabbade telekunderna i Kronoberg ha kvar sitt abonnemang hos Telia för att få den utlovade ersättning för teleavbrotten, och det innebär att de drabbade kunderna inte kan utnyttja den konkurrens som numera råder på telemarknaden.

Telia betalar inte ut kompensationen kontant utan drar av för abonnemangsavgiften i upp till 36 månader, och de som väljer att ha sitt abonnemang hos något annat telebolag blir utan ersättning.

- Det är upp till kunden att välja och jag kan bara beklaga att situationen blivit såhär, men vi gör vad vi har lovat, säger Hans G Larsson som är pressansvarig hos Telia Sonera.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".