Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Sydkraft skyltar med nytt namn under melodifesivalen

Publicerat fredag 4 mars 2005 kl 15.45

Många företag driver stora reklamkampanjer under melodifestivalen i Växjö i helgen, och även just nu mycket omdiskuterade företag som Telia och Sydkraft lägger stora pengar på att synas under evenemanget.

Men under festivalen skyltar Sydkraft med namnet E.ON, namnet på den tyska koncern som Sydkraft ingår i.

- Sydkraft skulle egentligen ha byt namn till E.ON i mars, men stormen gjorde att vi fick skjuta upp det. Eftersom reklamkampanjen för E.ON redan var redan klar kunde den inte hindras, säger Tord Andersson, ansvarig för Sydkrafts melodifestivalkampanj.

Att namnbytet skulle ha med att Sydkraft just nu är illa omtyckt bland många kunder och att man därför bytt namn, förnekar han.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".