Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Tingsryd

Uppmanar missnöjda kunder att anmäla Kraftringen

Publicerat fredag 4 december 2015 kl 05.22
"Då kanske vi får en säker elleverans"
(0:56 min)
Familjen Holgersson.
Familjen Holgersson. Foto: Jonatan Bergman/Sveriges Radio

Benny Holgersson är inte nöjd med leveransen av elen från elnätsföretaget Kraftringen. Han vill nu uppmana andra som inte heller är nöjda att rapportera detta till Energimarknadsinspektionen.

Fortfarande är kunder till Kraftringen utan ström efter stormen Gorm. Benny Holgerssons familj har varit utan ström i tre dagar under veckan.

Han menar att det är viktigt att andra missnöjda kunder anmäler Kraftringen till Energimarknadsinspektionen.

– Så att de kan göra en utredning om den här elleveransen som vi har från Kraftringen. Det är ju inte god el vi har, säger han.

Energimarknadsinspektionen uppdrag är att bedriva tillsyn och ställa krav på elnätsföretag så att de överför el av god kvalitet till sina kunder. Med god kvalitet menas att distributionen av el ska se på ett leveranssäkert sätt utan elavbrott och störningar.

Benny Holgersson hoppas att elleveransen ska bli bättre om fler går ihop och rapporterar om elnätsföretaget Kraftringen.

Så att vi får en säker elleverans, så man slipper sitta här vid datorn eller laga mat och så plötsligt försvinner strömmen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".