Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ensidig arbetsmiljö på callcentren

Publicerat fredag 7 februari 2003 kl 09.25
Varierade arbetsuppgifter är ett måste för att arbetsmiljön på länets callcenter ska vara bra.
Det visar en studie som arbetsmiljöverket gjort. Långa arbetspass, tidspress och brist på egen kontroll över arbetsuppgiften orsakar stress. Inspektör Heli Kinnari, som arbetar på arbetsmiljöinspektionen i Umeå, tycker att det vore perfekt om jobben på telefonitjänstföretag kunde kombineras med till jobb inom till exempel vården. I så fall skulle de arbetande kunna kombinera sittandet med mer fysiskt arbete, anser Kinnari.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.