Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Storuman utmärker sig när det gäller skuldrådgivning

Publicerat söndag 20 april 2008 kl 09.36

Möjligheten att få budget- och skuldrådgivning varierar för mycket mellan kommunerna, det tycker Konsumentverket. Konsumentverket har nyligen kartlagt hur kommunerna sköter skuldrådgivningen och väntetiderna är ofta kortare på små ställen.

Enligt undersökningen lägger Storumans kommun lägga ned mest arbete per invånare i landet på budget- och skuldrådgivning. Men totalt sett finns det för små resurser till det här, konstaterar Konsumentverket eftersom allt fler, särskilt unga, hamnar i skuldfällan.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".