Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
INLANDET

Fortsatt trassel med telefonerna

Publicerat måndag 7 november 2011 kl 16.32
Fem timmars väntan på MMS
(1:15 min)
Foto: Scanpix.

På flera platser i inlandet har den fasta telefonin skrotats och ersatts med mobiltelefoni. Enligt operatören Telia ska det fungera bra men för Tony Hermansson i Stornäs är verkligheten en annan.

– Jag skulle skicka ett mms, det tog fem timmar innan det gick iväg.

Telefontrassel är inget nytt hemma hos Tony Hermansson men han känner sig trött och besviken på att kontakta telefonbolag och försöka få hjälp. Tidigare i höst var han utan mobiltelefon i 21 dagar för att det inte fungerade. När han ringde Telia föra att felanmäla fick han svaret att vända sig till Halebop.

– Men jag sa att det är ju ni som är operatör, men det sket de i.

Han har fått ersättning för de dagar när mobiltelefonen var utslagen men han har inte kunnat felanmäla alla telefoner som tillhör hans familj.

– Alla i min familj måste ringa och felanmäla sina telefoner annars får man ingen ersättning, säger Tony Hermansson i Stornäs.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".