Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Viktigt med publikundersökningar

Publicerat måndag 25 oktober 2004 kl 12.18

Att ta reda på vad tv-tittare eller en filmpublik tycker om en film blir allt viktigare.

I Vasa vid Åbo Akademi har instutionen MediaCity fullt upp med sina publikundersökningar. Speciellt filmbolag vill veta vad som går hem hos publiken för att kunna marknadsföra filmen.

Även TV, tidningar och de som gör webbsidor börjar intressera sig för dessa undersökningar det säger Tommy Strandvall projektlderare vid MediaCity.

För att klara efterfrågan av publikundersökningarna har tre personer nyanställts. Idag arbetar 12 personer vid

MediaCity som bland har som uppdrag att utveckla och skapa jobb inom mediabranchen i regionen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".