Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Skellefteå

Skellefteå blir varumärke

Publicerat lördag 5 maj 2012 kl 06.34
En positiv självbild hos Skellefteåborna ska locka fler invånare
(1:12 min)
Kristina Sundin Jonsson, kommunchef i Skellefteå. Foto Magnus Bergner/SR.

Ge idéerna plats. Det är huvudrubriken på Skellefteås nya platsvarumärke som presenterades i går. Huvudsyftet är att invånarna i Skellefteå ska förmedla en gemensam bild som ger fler invånare, besökare och företag i Skellefteå. En satsning som kostar 3,7 miljoner kronor 2012, säger Kristina Sundin Jonsson kommunchef i Skellefteå.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".