Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ida Östensson vet hur man når ut i Almedalen

Publicerat onsdag 26 juni 2013 kl 15.47
"Det är perfekt för oss att synas där"
(5:44 min)
Ida Östensson Foto: Alexandra Malmqvist-Olsson/Sveriges Radio

Ida Östensson och hennes stiftelse Crossing Boarders, som jobbar för att förändra maktstrukturer, gjorde PR-succé förra året under Almedalsveckan när de lanserade ett jämställdhetstest på Twitter. Stiftelsen har stora planer även för årets Almedalsvecka.

– Vi kommer göra det på ett världsunik, innovativt och interaktivt sätt. Som förhoppningsvis får en genomslagskraft så att kommande Almedalsår blir annorlunda än hur de är nu, säger Ida Östensson. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".