Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Kommunikation

Storumans kommun bland de bästa på sociala medier

Publicerat fredag 13 oktober kl 06.00
Madeleine Rinman: Jag vill förmedla en positiv känsla
(3:34 min)
Madeleine Rinman vid sin dator
Madeleine Rinman i Storuman svarar ofta snabbt på mejl. Foto: Örjan Holmberg/SR

Förra året var Storumans kommun bäst på att engagera sina följare på Facebook. Enligt en undersökning utförd av Smampion på uppdrag av Sveriges kommuner och landsting.

Varje vecka var det 37 procent av följarna på Storumans sida som valde att engagera sig på något sätt. Det innebär till exempel att en följare har gillat sidan, reagerat eller kommenterat på något eller valt att dela med sig av ett inlägg.

Nästan alla är positiva alternativt konstruktiva och kommer med saker som vi kan ha nytta av.

Madeleine Rinman är kommunikatör på Storumans kommun, och hon tror att kommuner kan ha nytta av att synas på sociala medier

– Vi är ju där folk är mest. Det är jättemånga som ser våra inlägg varje vecka. Vi får både glada tillrop men även bra och konstruktiv kritik, säger Madeleine Rinman. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".