Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tjejmilen ska ge PR åt Skellefteå

Publicerat onsdag 23 augusti 2006 kl 12.58

När Tjejmilen springs i Stockholm passar Skellefteå kommun på att marknadsföra sig.

Det är drygt 300 skelleftebor som ska delta, och kommunens tillväxtkontor har låtit trycka upp röda tröjor med en slogan för kommunen: Skellefteå - steget före”.


- De 300 tröjorna tog slut i ett nafs, säger Gunilla Brännström, strategisk marknadsförare vid Skellefteå kommun i ett pressmeddelande.

Tjejmilen springs söndag den 27 augusti, och det är ungefär 22.000 deltagare i år.

Så då är det väl bara att hoppas att skelleftelöparna inte kommer steget efter. Då kanske reklamen får motsatt effekt: ”Skellefteå - steget efter”.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".