Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Njurundaföretag får behålla sitt varumärke

Publicerat måndag 11 december 2006 kl 09.37

Njurundaföretaget Lady Silvana har dragits in i en konflikt med det tyska företaget Schwartzkopf, kring en siluettfigur som används i företagets logotype.

Men det lilla Njurundaföretaget vann över det stora tyska och får fortsätta att använda sin kvinnosilhuette som varumärke.

PRV, patent och registreringsverket, som behandlat Schwartzkopfs invändning anser inte att man kan förväxla dom båda kosmetikaföretagens varumärken, eftersom den ena har en figur med långt hår och som är en kvinna medan den andra har en man med kort hår.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".