Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Fler nöjda kunder hos CSN

Publicerat torsdag 28 december 2006 kl 12.33

Andelen nöjda kunder på Centrala studiestödsnämnden, CSN, med huvudkontor i Sundsvall ökar.

En årlig enkät som i år drygt 1800 kunder svarat på - visar att 86 procent är nöjda med myndighetens telefonservice, jämfört med 71 procent förra året och bara 55 procent 2003 då missnöjet var som störst och myndigheten drogs med stora problem med servicen till sina kunder.

Enligt Magnus Fors som är presschef på CSN beror förbättringen på medvetna satsningar på lite av allting.

Bland annat har man förbättrat bemanningen något sedan 2003 och sett till att kunnandet kring regelverket är bättre.

Även planeringen och IT-tjänsterna har förbättrats, enligt Magnus Fors.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".