Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dålig arbetsmiljö på callcenterföretag

Publicerat måndag 13 januari 2003 kl 09.59
Det är stora brister i arbetsmiljön vid dom så kallade callcenterföretagen som blivit allt fler på flera håll i Västernorrland dom senaste åren. Dom som arbetar på callcenterföretagen har ofta en stressig arbetsmiljö och arbetsuppgifterna är monotona Det visar en första undersökning som bland annat arbetsmiljöinspektionerna i Västernorrland deltagit i.
Arbetsmiljöinspektionen varnar särskilt för belastningsskador med värk i nacken och axlarna och för ögonbesvär. Arbetsmiljöinspektionen kommer nu att fortsätta granska hela branschen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".