Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Dålig arbetsmiljö på callcenterföretag

Publicerat måndag 13 januari 2003 kl 09.59
Det är stora brister i arbetsmiljön vid dom så kallade callcenterföretagen som blivit allt fler på flera håll i Västernorrland dom senaste åren. Dom som arbetar på callcenterföretagen har ofta en stressig arbetsmiljö och arbetsuppgifterna är monotona Det visar en första undersökning som bland annat arbetsmiljöinspektionerna i Västernorrland deltagit i.
Arbetsmiljöinspektionen varnar särskilt för belastningsskador med värk i nacken och axlarna och för ögonbesvär. Arbetsmiljöinspektionen kommer nu att fortsätta granska hela branschen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.