Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Brister i SJ:s information

Publicerat lördag 18 september 2004 kl 12.56

SJ brister i informationen till sina passagerare. I januari infördes en restidsgaranti som ger rätt till en ny resa om förseningen är stor. Men när ett tåg inte kommer i tid säger SJ:s direktiv att tågpersonalen inte ska informera dom drabbade som inte själva frågar efter garantin.

Pressinformatör Sven-Ingvar Håkansson säger att SJ är mycket nöjd med hur restidsgarantin fungerar och anser att dom gjort tillräckligt för att upplysa sina kunder.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".