Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Västernorrland

Caremas egna kvalitétsbokslut visar på nöjdare kunder

Publicerat torsdag 11 juli 2013 kl 11.25
Nöjdare kunder enligt Carema själva. Foto: Jessica Gow / SCANPIX

Vårdföretaget Carema, rapporterar i sitt kvalitetsbokslut om nöjdare kunder och fortsatt låg andel allvarliga avvikelser. Det trots att inspektionen för vård och omsorg hotar boendet Ugglan i Härnösand med vite för brister.

Kund- och medarbetarundersökningen visar att nöjdheten ökat hos kunder och medarbetare, och att man vill rekommendera företaget till andra.

Carema äger och driver Ugglans vårdboende i Härnösand och har också drivit vårdcentral i Kramfors, för några år sen. 

Caremas vårdboende Ugglan i Härnösand hotar IVO, Inspektionen för vård och omsorg, med vite på 400.000 kronor om inte vissa brister åtgärdas.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".