Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telefoniproblemen avhjälpta på Hälsocentralen Höga kusten

Publicerat torsdag 7 december kl 09.36
Helena Rödén, verksamhetschef, Åsa Bylund, undersköterksa, Elin Roos, hälsocentralschef och Kristina Rodin, distrikssköterska på hc Höga Kusten i Ullånger. Foto Ulla Öhman
Just nu går det inte att komma i kontakt med personalen på Hälsocentralen Höga Kusten. Helena Rödén, verksamhetschef, Åsa Bylund, undersköterksa, Elin Roos, hälsocentralschef och Kristina Rodin, distriktssköterska, på Hälsocentralen i Ullånger. Foto: Ulla Öhman

Hälsocentralen Höga Kusten i Ullånger har haft problem med telefonin sedan i måndags. Men nu ska allt fungera igen.

Problemen ska nu vara avhjälpta.

HälsoCentralen i HögaKusten har stora problem med telefonin.

De kan inte ringa ut och inte använda sina datorer för tredje dagen i rad, det på grund av fiberskada, uppger Hälsocentralen Höga Kusten på sin hemsida.

– Det går att ringa oss men personalen kan inte se vilka som ringer och kan därför inte ringa tillbaka, skriver personal på hälsocentralen till P4 Västernorrland.

Hälsocentralen har inte heller tillgång till journalsystemet.

Patienter hänvisas istället att ringa till hälsocentralerna i Kramfors och Nyland.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".