Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Tufft att konkurrera i optikerbranschen

Publicerat söndag 21 maj 2006 kl 11.23

Internetföretag och stora optikerkedjor tävlar just nu om glasögonormarnas pengar, med allt lägre priser och specialerbjudanden.

Och prisskilnaderna är stora. Både i Östersund och i Sundsvall uppskattas en medelkund handla glasögon för omkring 3000 kronor, medan prissättningen på internet börjar på 299 kronor

Men små fristående optiker måste konkurrera med andra medel än priset.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".