Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Bilhandlare ska ersätta kund för saknad utrustning

Publicerat måndag 1 oktober 2007 kl 09.34

Allmänna reklamationsnämnden, ARN, rekommenderar att ett bilföretag i Västerås ska kompensera en bilköpare ekonomiskt. Kunden, som köpte en begagnad bil, upptäckte att det saknades utrustning på bilen som den enligt bilannonsen skulle ha.

Eftermontering kostar nästan 11 000 kronor och bilfirman har sagt att de står för knappt hälften av den kostnaden. Enligt bilfirman har mannen haft god tid på sig att upptäcka missen innan köpet. Men ARN rekommenderar nu alltså firman att ersätta enligt kundens krav på knappt 11 000 kronor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".