Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kunder besvikna när kassaservice tas bort

Publicerat torsdag 24 april 2003 kl 08.21
Kan man tala om service när Svensk Kassaservice lägger ner fyra av sju kontor i Västerås? Kunderna är i alla fall arga och besvikna.
Ett av de första kontoren som stängs i Västerås är det i Pettersbergs Centrum. Där slås dörrarna igen redan inom ett par månader. Och kunderna är besvikna. - Det är ju alldeles galet. Det är vansinnigt. Allt blir ju förvridet, säger en upprörd äldre man till P4 Västmanland. Det är ekonomin som gör att posten anser sig tvingad att lägga ner fyra av sina sju kassaservice-kontor i Västerås; kontoren på Viksäng, Pettersberg, Önsta Gryta och i Irsta. Förlusten för Svensk Kassaservice ligger nu på 250 miljoner per år, enligt informationschefen Leif Lundell. Det blir hela tiden färre och färre som går till Svensk Kassaservice. Posten räknar med att antalet kunder kommer att minska med mellan 15 och 20 procent per år framöver. Men de som använder Svensk Kassaservice är i många fall de som av en eller annan orsak inte kan betala sina räkningar per postgiro eller internet. För dem handlar det om en klar försämring. - Det här blir jobbigt. Fruktansvärt, säger en äldre dam som med hjälp av sin rollator tagit sig till kontoret på Pettersberg. - Jag skulle ner till banken och hämta pengar idag, men det orkade jag inte. Så jag tänkte att jag går hit och tar ut i stället. Hon tycker att posten ska tänka om, och behålla kontoren. - Det har varit bra hittills.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.