Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lyckad marknadsföring av länet

Publicerat lördag 13 september 2003 kl 10.18
Nu börjar det visa sig vad marknadsföringshelgen för Västmanland i Stockholm i maj gav.
Samtliga kommuner och ett 100-tal utställare fanns i maj på plats i Kungsträdgården Stockholm. Då bjöds stockholmare och andra på framträdanden av Mora Träsk och andra grupper och artister från länet. Målgruppen var framför allt barnfamiljer och 25-45-åringar. I en monter fick till exempel tre samarbetande besöksmål kontakt med mellan 500 och 600 som var intresserade av att göra ett besök och förra helgen tog de emot en busslast med 50 stockholmare. De tre besöksmålen var Änglaro i Engelsberg, Westerkvarn i Mölntorp och Åsby trädgård i Hallstahammar. Enligt chefen för Westmannaturism Tapio Hovebro var reaktionerna från besökarna mycket positiva: -Det är nästan enbart superlativ som vi har fått, säger han till P4 Västmanland. Annars bearbetar Westmannaturism just nu exempelvis ett 40-tal familjer som har anmält intresse av att flytta till Västmanland, och fler intresserade har noterats av de bostadsföretag som fanns med i Kungsträdgården där i maj. Det handlar om att skapa en attraktionsplattform och i förlängningen öka inflyttningen av företag, menar Tapio Hovebro.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.