Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Svårt att komma fram till fogden

Publicerat tisdag 14 juli 2009 kl 08.35

Det kan vara mycket svårt att komma fram på telefon till Kronofogdemyndigheten just nu.

Väntetiderna är långa.

Under sommaren har man 46 handläggare i tjänst som svarar i telefon på myndighetens fem kundcenter.

I vanliga fall är det runt 80 handläggare som tar emot telefonsamtalen.

Just i dagarna är det även dags för företagarnas momsinbetalning och de som har missat att betala in har fått ett brev från kronofogden. Det ökar trycket på telefonerna ytterligare.

– Många ringer och har frågor och är oroliga för att de ska få betalningsanmärkningar, säger Lena Nygren, teamledare för ett av kundcentren, till P4 Västmanland.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".