Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Engelbrektsloppet satsar på sociala medier

Publicerat måndag 29 december 2014 kl 15.57
"Fler vill dela sin prestation på nätet"
(1:17 min)
Startfältet i Engelbrektsloppet. Foto: Monica Elfström/Sveriges Radio.
Förra årets startfält i Engelbrektsloppet. Foto: Monica Elfström/Sveriges Radio.

Skidtävlingen Engelbrektsloppet i Norberg ska i år satsa mer på sociala medier, bland annat kommer det att finnas en särskild "selfie-hörna".

I selfie-hörnan ska skidåkarna kunna fotografera sig själva berättar Lars Jacobsson som är IT-ansvarig på Engelbrektsloppet.

– Det är ju så här att fler och fler vill dela sin prestation på nätet. Då vill man gärna ta kort på sig själv och ha devisen som finns över målet i bakgrunden, och då blir det stockning i målgången. Om man då sätter upp en replika lite längre ner när man har fått sin medalj, då kan man ta ett kort där på målgångsskylten.

Sociala medier blir överhuvudtaget allt viktigare att satsa på enligt Lars Jacobsson.

– Det är en viktig informations- och marknadsföringskanal, säger han.

Engelbrektsloppet äger rum den 7 februari.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".