Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Oro bland marknadsförare

Publicerat fredag 21 april 2006 kl 06.47

Nu börjar oron inför den kommande sommarsäsongen bli påtaglig på turistbyråerna i länet. För ännu har ingen kommun beslutat att satsa några pengar på vare sig turistkatalog eller marknadsföring via internet.

Raija Edvinson, turistansvarig i Fagersta, är bekymrad.

- Det känns tomt och vi är besvikna helt enkelt, säger Raija Edvardsson.

Orsaken till att marknadsföringen av Västmanland ligger nere är att stiftelsen Westmannaturism la ner sin verksamhet med omedelbar verkan tidigare i år. Efter det har det uppstått ett vakuum om hur marknadsföring av länet ska gå till.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".