Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Postservice i butik kostar mer än det smakar

Publicerat fredag 12 juli 2002 kl 12.58
Att ha postservice i butik tar mycket tid från ordinarie arbetsuppgifter - och kostar pengar. Det visar en rundringning bland ICA-handlare, som nyheterna gjort. Många butiker har visserligen vunnit på avtalet genom att de fått fler kunder sen Posten la ut sin brev- och paketservice på så kallade servicepartners. Men alla är inte nöjda.
Niklas Göransson, ICA-handlare i Västerås säger till P4 Västmanland att det kostar hans butik runt 10.000 kronor i månaden att ha postservice. - Hade jag vetat vad jag vet i dag hade jag aldrig skrivit på avtalet, säger Niklas Göransson till P4 Västmanland. Niklas Göransson kände en viss press att skriva på avtalet för att visa att han hänger med, och för att inte förlora sina kunder. Och det är svårt att dra ned på servicen. De centrala avtalen kräver nämligen att postavdelningen har öppet så länge butiken är öppen. Och det var ju servicen som var själva orsaken till att Niklas Göransson skrev på avtalet till att börja med.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.