Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Mälarveckorna - en lyckad satsning

Publicerat tisdag 15 augusti 2006 kl 11.44

Turistsatsningen Västerås Mälarveckor är slut för i år. Lars Renvall, marknadsföringschef på Västerås och Company, kan nu sammanfatta det hela, och han ger Mälarveckorna ett högt betyg.

- Det ligger högt, åtta kanske. Vi har frågat besökarna och besökarna säger att de är mycket nöjda och nöjda. Det är 84 procent av dem som säger så, och då tycker jag att åtta av tio, det är väl okej, säger Lars Renvall.

Västerås Mälarveckor startade redan i slutet av maj, och allt från Västerås Vattendrag och Tjejtrampet till Power Meet och VM i stövelkastning har trängts under Mälarveckorna.

Lars Renvall är alltså nöjd, men det finns ändå saker att göra bättre till nästa år.

- Ett utvecklingsområde är det här med ljudmiljö, ett annat är detta med städning och parkering och sådana frågor. Det är inte konstigt därför att ett stort arrangemang som har kommit upp så pass snabbt kräver en stor organisation och ibland blir det helt enkelt små saker som kan rättas till och utvecklas, och det ska vi titta på till 2007, säger Lars Renvall.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".