Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Missnöjda hyresgäster i Uppsalahem

Publicerat måndag 3 februari 2003 kl 07.15
Var femte person som bor i Uppsalahem tycker inte att bolaget tar sina hyresgäster på allvar. Personalen bryter mot löften och det tar orimligt lång tid att få fel åtgärdade i lägenheten. Det visar en undersökning som Upplandsnytt tagit del av.
Ledningen för Uppsalahem beskriver gärna företaget som ett bolag som tar hand om sina hyresgäster. Men för många boende ser verkligheten annorlunda ut. När Ann-Gerd Österberg upptäckte möglet i sitt kök kontaktade hon Uppsalahem i hopp om att snabbt få hjälp, men inget hände och dagarna gick. - Jag ljuger inte när jag ringer, för jag ringer inte i onödan, säger Ann-Gerd Österberg. Men det är det jag upplever, att de tror att jag bara hittar på för att få det bättre. Och hon är inte ensam om missnöjet. Enligt Uppsalahems egna undersökning har antalet missnöjda hyresgäster ökat. Förra året uppgav var femte boende att det saknas hjälp när det behövs. Reparationer drar ut på tiden eller sker först efter många påtryckningar. -Vårt mål med vår kundtjänst är att det ska räcka med att ringa en gång, säger Inge Ahl, bostadschef på Uppsalahem.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.