Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Hemma efter två dygns försening

Publicerat måndag 3 februari 2003 kl 09.05
I går kväll kom äntligen klassen från utbildningen i Turistservice vid Högbergsskolan i Tierp hem, efter att ha försenats i två dygn på grund av ett snöoväder i England.
- Det var ju kaos på flygplatsen, det låg ju folk överallt, säger Åsa Sörensen från Söderfors, som hör till dem som fick tillbringa två dygn på Stansteads flygplats. Klassen från Tierp skulle ha åkt hem i fredags, men först i går kom de iväg. Enligt Åsa Sörensen tillbringade många hela tiden på flygplatsen eftersom det var svårt att komma därifrån också på grund av att bussarna inte heller gick. Åsa Sörensen har sovit ungefär fem timmar på två dygn. - Det vi tyckte var lite jobbigt, det var att de inte ens kunde ge oss filtar. Vi hade ju ingenting, man blev jätteglad om man hittade en liten kartongbit så att man slapp sitta på det hårda, kalla golvet, säger hon. Sinead Finn, Ryan Airs marknads- och försäljningschef sa i fredags kväll till TT att bolaget inte hjälper sina strandsatta kunder med hotell, det bolaget står för är billiga flygbiljetter, menade hon. Åsa Sörensen från Söderfors, säger att man kan ha förståelse för att förseningar kan inträffa, men hon är ändå rätt besviken på hur det här sköttes. - Jag tycker om att resa, men jag vet inte om jag kommer att resa med Ryan Air någon mer gång.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.