Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Stressigt på telefontjänstföretag

Publicerat onsdag 5 februari 2003 kl 12.45
Mijöarbetet är eftersatt på flera telefontjänstföretagen i landet. Det visar en studie från Arbetsmiljöverket.
Arbetspassen är långa och tidspressen stor vilket ger ökad risk att de anställda ska få besvär i muskler och leder. Omkring 60 000 personer arbetar vid telefontjänstföretag i landet, och antalet företag växer.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.