Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumentverket kritiskt mot SJ

Publicerat onsdag 26 februari 2003 kl 17.27
SJ:s ersättning till resenärer som drabbas av förseningar och inställda tåg är för dålig. Det anser Konsumentverket, som nu kräver att SJ:s resenärer ska kunna få pengarna tillbaka om tågresan inte fungerat som utlovat, rapporterar Ekot.
SJ:s kunder måste också ha rätt till kompensation för exempelvis missade tandläkarbesök eller konserter som orsakats av förseningar i tågtrafiken, menar Konsumentverket. Sedan en tid tillbaka pågår förhandlingar mellan SJ och Konsumentverket. Men går SJ inte med på kraven, hotar Konsumentverket med att föra frågan till marknadsdomstolen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".