Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Konsumentverket kritiskt mot SJ

Publicerat onsdag 26 februari 2003 kl 17.27
SJ:s ersättning till resenärer som drabbas av förseningar och inställda tåg är för dålig. Det anser Konsumentverket, som nu kräver att SJ:s resenärer ska kunna få pengarna tillbaka om tågresan inte fungerat som utlovat, rapporterar Ekot.
SJ:s kunder måste också ha rätt till kompensation för exempelvis missade tandläkarbesök eller konserter som orsakats av förseningar i tågtrafiken, menar Konsumentverket. Sedan en tid tillbaka pågår förhandlingar mellan SJ och Konsumentverket. Men går SJ inte med på kraven, hotar Konsumentverket med att föra frågan till marknadsdomstolen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.