Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

"Sirius ett fantastiskt exempel"

Publicerat tisdag 14 april 2009 kl 16.56

Hur påverkas Varumärket Uppsala av till exempel sportframgångarna på sistone?

Magnus Lohe är marknadsstrateg på Uppsala kommun och projektledare för ”Varumärke Uppsala”:

- Vi har jobbat långsiktigt många tillsammans, med att steg för steg utveckla oss, och där är Sirius ett fantastiskt exempel på att vända sig och sen komma upp och göra bra resultat.

Vad gör ni för att lyfta fram Uppsala?

- Vi har jobbat väldigt mycket med att lyfta fram och synliggöra de händelser och evenemang som sker, för vi har inte riktigt sett det själva. Alla de investeringar, byggande och groparna i gatan, är också en bild av en stad som förändras och utvecklas, och att ta till sig det för att vara stolt,  det är vikigt, säger Magnus Lohe.  

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".