Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Uppsala

Nysatsning på turismen

Publicerat tisdag 19 oktober 2010 kl 11.11

Uppsala Tourism AB kommer att ombildas och får 2011 ett nytt namn, Destination Uppsala AB. Syftet är att alla kommunens resurser för marknadsföring av Uppsala ska samlas i det nya bolaget.

Förhoppningen är att antalet besökare som kommer till Uppsala ska bli fler och att omsättningen för den lokala besöksnäringen ska öka.

Regionförbundet kommer att överta ansvaret för länsturismens koordination.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".