Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Ingen förändring trots missnöje med mobilföretag

Publicerat torsdag 29 januari 2015 kl 08.09

Det är många kunder som är missnöjda med företag som säljer mobiltelefoner och abonnemang, konstaterar Konsument Uppsala när de summerar sin verksamhet för förra året.

Konsumentrådgivaren May Strandberg säger att de dagligen möter konsumenter som känner sig lurade, till exempel genom erbjudanden av gratisprodukter.

Konsument Uppsala har träffat representanter för flera av de kritiserade företagen, men det verkar inte ha förändrat hur de agerar enligt May Strandberg.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".