Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Luriga telekomindustrin

Publicerat torsdag 5 mars 2015 kl 11.20
Lena Köster i telefon med Telenors kundtjänst. Foto: Jonas Ahlman/Sveriges Radio.
Lena Köster i telefon med Telenors kundtjänst. Foto: Jonas Ahlman/Sveriges Radio.

Det är många i Uppsala län som klagar på mobiltelefonförsäljare. Andelen klagomål här på telekombranschen var högst i hela landet under 2014-2015. Därför har vi valt att granska branschen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".