Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Kyrka tas över av reklambyrå

Publicerat onsdag 5 juni 2002 kl 12.40
S:t Johanniskyrkan i Uppsala ska bli ett centrum för reklam och kommunikation. Det står klart sedan reklambyrån iDS köpt kyrkan av Uppsala metodistförsamling.
Det var i våras som församlingen tvingades bjuda ut kyrkan till försäljning efter att antalet församlingsmedlemmar rasat till runt 45 personer, varav endast 15 var aktiva. Förutom iDS ska också två andra företag inom reklam- och kommunikationsbranschen husera i kyrkan. Vilka förändringar av byggnaden som behövs är än så länge oklart men den nya ägaren tänker sträva efter att bevara den ursprungliga atmosfären i byggnaden.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.