Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Husläkarvården ser över telefonrutiner

Publicerat torsdag 18 juli 2002 kl 16.59
Ledningen för husläkarvården i Uppsala lovar nu att undersöka vad som gick snett då en patient vid två tillfällen inte blev uppringd på hela dan då hon ringde in för att få tid hos sin husläkare.
Patienten hade ringt in till Samariterhemmets husläkarmottagning där en telefonsvarare lovade att hon skulle bli uppringd under dagen - men något samtal kom aldrig. - Det är naturligtvis inte bra och det jag reagerar över är att hon inte fått någon tidsuppgift inom vilken tid som återuppringningen ska ske, säger Ulf Théen som är tillförordnad primärvårdschef i Uppsala län. Ulf Théen säger att han tänker arbeta för att de som ringer till tidsbokningen i fortsättningen ska få en ungefärlig tid för när de blir uppringda.
Psst...!
Vill du ta med dig Musikhjälpen i fickan? Ladda hem vår app så kan du fortsätta följa sändningen och önska låtar när du är på språng!
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.