Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telia beklagar faktura på 100 000 kronor

Publicerat fredag 15 september 2006 kl 16.40

Telia Sonera beklagar att Rolf Deger utanför Enköping fick en faktura på 100 000 kronor i kostnad för att koppla in fast telefon i sin svärfars gamla hus. Telefonabonnemanget i huset hade varit avstängt under 1 år och det finns inte längre någon ledig linje kvar till Lidingby.

Jan Sjöberg är presschef på Telia Sonera:

- Så fort vi insåg att det var en sån här kostnad då borde vi ha tagit kontakt med kunden och haft en dialog med kunden och sagt att här kommer det att bli höga kostnader och då föreslår vi en annan lösning, säger Jan Sjöberg.

Rolf Deger har nu istället fått ett erbjudande om så kallad fast mobil.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".