Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Lurad av telefonförsäljare får upprättelse

Publicerat onsdag 3 oktober 2007 kl 17.17

Elsa Maréchal lurades av en telefonförsäljare från The PhoneBook. En telefon som skulle vara gratis visade sig kosta över 2000 kronor.

I två månader har hon ringt och mejlat The PhoneHouse, utan att något hänt. Under tiden kom en faktura från Telia, som Elsa betalade för att inte få en betalningsanmärkning.

Idag har krånglet fått ett slut. The PhoneHouse beklagar att Elsa har fallit mellan stolarna och säger att man ska undersöka vad som gick fel. Telia beklagar också och menar att de också har ett ansvar för de försäljare som säljer deras tjänster.

Den telefon Elsa krävdes pengar på, ska hon nu få gratis.
- Det känns ju bra, säger Elsa, men det har varit jobbigt de här månaderna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".