Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Drabbade av bluffakturor får stöd av Postgirot

Publicerat torsdag 10 juli 2003 kl 15.25
De tusentals svenskar som fått ett hotfullt inkassokrav från bolaget ExNet efter att ha kopplat upp sig på Internet får stöd från Postgirot.
På inbetalningskortet står H-E Ltd. som betalningsmottagare, men på Postgirot upplyser man, att postgironumret faktiskt går till ett annat bolag, Persolvo Inkasso AB. Den som ringer Postgirots kundtjänst får idag uppmaningen att inte betala och att göra polisanmälan. I morse, här i Radio Väst, varnade konsumentvägledarna i Trollhättan och Uddevalla för dom här företagen. I radion uppmanades dom drabbade att skriva till ExNet och bestrida inkassokravet men att inte ringa dit, eftersom det kostar 50 kronor i öppningsavgift plus en taxa på 20 kronor per minut.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.