Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Trollhättan

Saab får marknadsföra sig själv

Publicerat måndag 9 februari 2009 kl 08.52
Saabs vd Jan-Åke Jonsson. Foto:Pontus Lundahl/Scanpix

Saabs ägare GM stuvar om i sina marknadsföringsavdelningar i Europa och det innebär att Saab drar ner på marknadsföringen.

Att GM lämnar över ansvaret betyder också att Saab får ett större eget inflytande över sin marknadsföring.

Det blir Saabs vd Jan-Åke Jonsson som får ansvaret för kommunikation och försäljnig i Europa,skriver Dagens Industri

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".