Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/
Konsument

Konsumentrådgivare varnar för lotteri

Publicerat måndag 21 juni 2010 kl 14.11

Ett flertal människor i vårt område har den senaste tiden fått kravbrev eller SMS från Euromillionlotteri med krav om att betala in pengar. Nu varnar Konsumentverket för lotteriet.

Euromillionlotteri hör av sig via sms eller brev med en räkning på 399 kronor som de hävdar att man ska betala. Detta utan att personen som får kravet ingått något avtal.

Lotta Clowers och Tina Lundtröm är Konsumentrådgivare:

– Man ska meddela företaget skriftligt att man inte tänker betala, och så kan man anmäla till konsumentverket vilket många har gjort. På hemsidan kan man också läsa hur man gör om man fått en faktura.  

– Det är ju så att man ska vara två om ett avtal. En part kan inte skicka ut en räkning och sen tro att den andre ska betala.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".