Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Callcenter får bättre arbetsmiljö

Publicerat torsdag 2 september 2004 kl 13.36

Arbetsmiljöverket har granskat 112 stycken callcenter i landet och nära 100 av dessa fick underkänt för sin arbetsmiljö. I Dalsland finns det två stora callcenter- dels Sykes i Ed och dels ACN i Åmål.

Arbetsmiljöverket har framförallt haft anmärkningar på det enformiga arbetet som sker under tidspress. Under de två år projektet har pågått så anser arbetsmiljöverket att arbetsgivarna har bättrat sig.
Framförallt handlar det om kortare telefon-och datorarbetspass och mer variation i arbetet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".