Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Daniels filmklipp näst mest sett i Sverige

Publicerat torsdag 11 december 2014 kl 11.34
Daniel Norberg med peruker. Foto:Privat
Daniel Norberg. Foto:Privat

Musikern och komikern Daniel Norbergs melodifestivalparodi hade över två miljoner Youtube-visningar under 2014. Bara Zlatan drog hem fler klick.

Vad vill vi svenskar se på Youtube? Ja, under 2014 var det inte katter som drog hem flest klick.

Överlägset mest betittad var Zlatan Ibrahimovics reklamfilm för Volvo. Bara efter två dygn hade den visats över en miljon gånger och när året summeras har filmen haft fem miljoner visningar.

Andraplatsen kneps av den tidigare Idol-deltagaren Daniel Norberg, från Uddevalla. I samband med Melodifestivalen i våras släppte han en film där han parodierar finalfälten, som fått över två miljoner visningar.

På tredje plats är samen Jon Henriks tävlingsbidrag i Talang Sverige – Daniels jojk.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min Lista".