Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Posten lämnade livsviktig mat på fel adress

Publicerat tisdag 18 oktober kl 19.00
Angelica Eriksson: Hur svårt ska det va?
(1:29 min)
Angelica Eriksson, Väne-Åsaka med dottern Annie Eriksson. Foto: Elin Angvarson
1 av 2
Angelica Eriksson, Väne-Åsaka med dottern Annie Eriksson. Foto: Elin Angvarson/Sveriges Radio
Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT
2 av 2
Arkivbild. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Angelica Erikssons dotter blir svårt sjuk utan specialbeställd mat. Därför drabbas hon särskilt av Postnords poststrul.
– Just den här stressen att inte veta, var är paketen?

Angelica Eriksson i Väne-Åsaka beställer särskild mat på internet till sin allergiska dotter.

Flera gånger har leveransen av specialmaten gått snett. Paket har hamnat hos grannar och en gång sa posten att paketet var utlämnat, men något paket hade Angelica aldrig tagit emot. Vid en kontroll visade det sig att specialmaten låg kvar i postbilens bagage. Då var hennes dotter bara ett halvår gammal.
– Då var det väldigt jobbigt, jag kunde inte amma henne, eftersom hon mådde dåligt av min mjölk och var så allergisk, berättar Angelica Eriksson.

Klagomålen mot Postnord har ökat ordentligt sedan förra året. Mellan mars och augusti i år kom sammanlagt 400 klagomål från Trollhättan till post- och telestyrelsen. Men Mats Ståhlgren, regionchef för Postnord i region Väst, menar att det kunde vara värre.

– Tittar vi på den totala mängd brev och paket vi hanterar och sätter det i relation till mängden kundsynpunkter är de inte särskilt många. Men ett fel är ju ett fel för mycket, säger han.

Vad gör ni konkret för att bli bättre?

– Varje vecka sitter jag med min ledningsgrupp och går igenom kvaliteten i regionen. Vi tar fram aktiviteter som ska råda bot på bristerna – om det nu är så att vi har nån brist, säger Mats Ståhlgren.

Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.