Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Telefonhaveri drabbade Närhälsans patienter

Uppdaterat onsdag 10 maj kl 16.19
Publicerat onsdag 10 maj kl 09.21
Karsten Holm: Naturligtvis allvarligt
(0:34 min)
Närhälsans vårdcentral i Tanumshede
Närhälsans vårdcentral i Tanumshede Foto: Cecilia Bergil/Sveriges Radio

Under onsdagen har det inte gått att komma fram på telefon till Närhälsans vårdcentraler. Anledningen var ett problem med telefonsystemet. Sedan klockan 16 fungerar telefonerna igen.

– Nu är det hela löst. Man har hittat felet uppe i Stockholm, säger Karsten Holm, kommunikatör på Närhälsan, till P4 Väst.

Problemen började redan klockan 06 på onsdagsmorgonen.

Med tanke på att det var problem under lång tid, hur kommer ni gå vidare nu?

– Vi får naturligtvis följa upp det här och ta reda på vad det är som har hänt och varför. Det är naturligtvis allvarligt när det ligger nere en hel dag, säger Holm.

Istället har vårdbehövande varit hänvisade till 1177 och 1177.se under onsdagen.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".