Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på http://kundo.se/org/sverigesradio/

Många synpunkter från kunder

Publicerat lördag 15 april 2006 kl 10.39

Västtrafik har svårt att hinna med alla de synpunkter som kommit in till kundservice de senaste månaderna. Detta för att man har varit överbelastade.

Enligt Västtrafiks försäljningschef Maria Holmström, har de nu satt in extra resurser och arbetar för högtryck för att komma ikapp den hög av ärenden som de inte har hunnit svara på. Västtrafik räknar med att alla ska ha fått svar senast i början av juni.

De största enskilda linjerna som de resande har haft synpunkter på under 2005 är på tågen, till exempel pendeltåget Bohuståget. Det handlar framför allt om förseningar och uteblivna turer. Med anledning av de konstaterade bristerna har Västtrafik nyligen haft överläggningar med Banverket om hur man kan komma till rätta med detta framöver.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".